FSC-CCOO Illes Balears | 20 abril 2024.

La Secció Sindical de CCOO Grup AENA sol.licita a institucions i partits la reversió de la privatització

    09/10/2015.
    Moment de la reunió amb el Grup Més

    Moment de la reunió amb el Grup Més

    Passat l"estiu, la secció sindical de CC.OO. Grup AENA ha inicat una ronda de reunions amb partits i administracions, amb la finalitat de denunciar la privatització d"AENA realitzada pel PP, i la necessitat de revertir-la.

    Hi ha que recordar que entre l"any 2000 i 2010, AENA, va invertir 20.000.000.000 d"euros en els aeroports, dels quals, 847.666.920? als aeroports de les Illes Balears. El propi Govern Espanyol, en el 2010 (ja en plena crisi) valorà l"empresa per un valor de 30.000.000.000 ?, idò bé, el PP el passat mes de febrer va vendre el 49% d"AENA per uns 4.200.000.000 ?, és un escàndol i un exemple de mala gestió, per no dir una estafa, a tots els ciutadans i a la hisenda pública.

    Des de la venda en accions del 49% de l"empresa, aquestes han augmentat el seu valor, en només 6 mesos, en un 80% la qual cosa demostra que es va mal vendre, mai una privatització havia tingut aquests resultats tant espectaculars, ni tant sols en els casos de la privatització de Telefònica i Endesa. Si per tot açò no fos suficient, la majoria d"accions d?AENA van anar a parar a fons d?inversions, com els fons nordamericans Soros Fund Management i Fidelity o la britànica TCI, algunes d?aquestes societats amb seu a les Illes Caiman. No fa falta ser molt intel.ligent per saber què significa haver posat un sector estratègic per l?economia espanyola, com són els aeroports en mans "privades" i més en concret en mans dels fons d?inversions.

    En el cas de les Illes Balears els aeroports tenen a més un factor doblement important, tant per la seva importància en l?economia i el desenvolupament del sector turístic, com en el de la mobilitat dels ciutadans i residents.

    La possibilitat d?una victòria electoral del PP bé sigui amb majoria absoluta o bé realitzant pactes amb altres formacions si no té majoria absoluta (recordem que a la comunitat de Madrid, Castella-Lleó, La Rioja o Múrcia governa gràcies als pactes amb Ciutadans) obre les portes a una ampliació de la privatització d?AENA fins el 60%.

    Amb aquest model actual amb el 49% privatitzat, és impossible la participació de les comunitats autònomes, és a dir, de la cogestió i amb una ampliació de la privatització queda tancada definitivament aquesta possibilitat. CC.OO. Grup AENA sol.licita a institucions i partits la reversió de la privatització, i que es pronunciïn de cara a les eleccions generals del 20 de desembre.

    Des de la secció sindical de CC.OO. Grup AENA s?han començat una ronda de reunions. El passat 29 de setembre a Madrid amb el Grup Parlamentari de l?Esquerra Plural, el 2 d?octubre amb la Presidenta del Consell Insular de Menorca i ahir, dimecres dia 7 d?octubre amb els grups parlamentaris de MÉS per Mallorca, MÉS per MENORCA i PODEM al Parlament Balear.

    En aquestes reunions, a més d?explicar les greus conseqüències que per l?economia i els interessos dels ciutadans de les Illes té la privatització, es sol.licita un compromís clar de les institucions per exigir a Madrid que comenci a estudiar la reversió de la privatització del 49% , així com que en els programes electorals de les formacions que es presenten a les properes eleccions generals del 20 de desembre incloguin la nacionalització d?aquest 49%, de la mateixa manera que hi ha un compromís en derogar la LOMQUE o la Llei Mordassa.