FSC-CCOO Illes Balears | 20 abril 2024.

Per una gestió eficaç a bombers de Palma

07/11/2016.

Els Bombers de Palma som un exemple ben clar, de que la gestió política no sempre és necessària per fer funcionar un servei. Els governants municipals, van delegar en la primera Llei de Newton, el designi del Cos de Bombers de Ciutat, fent que la inèrcia ens conduís fins al dia d'avui.

El desgovern que sofrim, fa que tan sols les qüestions més urgents trobin sol.lució, mentre es descuida de manera estructural el Servei.

La complexitat del Servei de Bombers de Palma, fa que haguem de tenir una especial dedicació, no tan sols els propis professionals que integram en Cos, sinó també els polítics que decideixen venir a gestionar aquesta àrea. No es pot descuidar als Bombers, perquè no donar resposta a les necessitats que clama el Servei, fa que es generi un problema que de cada dia es va fent més greu.

Sent el cos de bombers de tot l'Estat Espanyol el que més hores treballa al llarg de l'any i, havent detectat enguany un excés de jornada, és a dir, una sèrie d'hores que es treballaven i no es compensaven de cap manera, i que s'ha anat acumulat durant molts anys, el mes de novembre que ara ens trobam, Seguretat Ciutadana encara no ens ha dit als bombers quantes hores lliures podem gaudir aquest any 2016.

A més, no són capaços d'enfrontar el problema que suposa tenir una plantilla tan envellida com la nostra, la qual en poc anys, si no es contracta gent, es veurà reduida a la meitat. I no tan sols l'edat suposa un problema. També el nombre de bombers és preocupant. Tant que si no negociam sol.lucions a l'actual problema, la part política ja pensa en tancar algún parc de Palma.

Demés problemes com la gestió dels Recursos Humans, paralitzada fa quasi 2 anys perque es va dividir aquesta àrea, i Seguretat Ciutadana encara no ha estructurat el seu Departament, fan que cerquem respostes que ningú ens ofereix a qüestions diverses que puguin anar sorgint.

La formació segueix fa molts anys el camí de la precarietat i la improvisació. Sense ser capaços de crear un Pla de Formació on es reflexi què i com s'ha de formar als bombers. Una quëstió tan fonamental com aquesta per als bombers, es descuida i no es pensa que en aquesta professió, poden passar anys sense trobar-nos amb un d'aquests serveis que poques vegades es donen, però el dia que te'l trobes, has de respondre tan bé, com si el fessis cada dia

Un parc mòbil amb vehicles més propis de museus que de primera per una ciutat com Palma. Una Llei del Foc que es va prometre fa dos anys i encara es segueix redactant. Sistemes de promoció inexistents, etc.

Però amb tot això, és clar que esperam tenir bons professionals que entrem en naus industrials i cases en flames, baixem a qualsevol forat a rescatar a qualcú, etc. Això mai ho deixarem de fer perque és la nostra feina. I qualsevol ciutadà de Palma pot estar tranquil, perque farem el que faci falta per ajudar-lo. Ara bé, per tenir professionals d'allò més ben preparats, l'Ajuntament ha de proporcinar-nos eïnes, formació, vehicles i seguretat. A canvi, noltros ho donarem tot.

El que els Bombers de Palma li demanam a l'Ajuntament, és que deixi de mirar a un altre lloc i començi a fixar la mirada en els bombers. No necessitam un bon gest politic com el de comprar equips de respiració. Necessitam ara més que mai, un tractament estructural per poder conduir al Servei de Bombers per un bon rumb al propers anys. Sense que s'hagin de tancar parcs, sense que haguem de seguir sense formació, amb promocions per a tots els bombers i amb respostes a les preguntes que volguem formular.