FSC-CCOO Illes Balears | 23 abril 2024.

Un 8 de març protagonitzat pel dret a l?avortament

La manifestació del Dia de la Dona aplegà mig miler de participants a Palma, amb crits de "nosaltres parim, nosaltres decidim", "dret a l'avortament lliure i segur per a totes" i "sense les dones no hi ha revolució".

10/03/2014.

Feministes en Acció, de què és part CCOO, i altres grups i entitats feministes com ara Assemblea antipatriarcal, o Dret a Decidir, entre d?altres, convocaren la manifestació d?aquest passat dissabte 8 de març, Dia Internacional de la Dona. Una marxa que, sota el lema "Lluitam pels nostres drets", va partir de la plaça d?Espanya de Palma al migdia, va recórrer els carrers del centre de la capital balear i finalitzà a la plaça Porta Santa Catalina on, després de llegir el manifest, hi va haver un vermut solidari.

En la capçalera de la manifestació, la secretària de Política Social i Igualtat de CCOO, Eva Cerdeiriña, avisava que la lluita per la igualtat real entre homes i dones s?ha de reprendre "amb més força si cal? per aconseguir que no es doni "ni una passa enrere en els drets de les dones?, tal com es podia llegir en una de les pancartes.

Cerdeiriña denuncià igualment la situació de precarietat laboral de la dona, que concentra el 70% de l?ocupació assalariada a temps parcial a les Balears segons l?últim informe de CCOO Illes Balears, i advocà per unes polítiques socials amb més recursos i destinades, entre d?altres objectius, a l?elaboració de plans d?igualtat a les empreses per tal de fer possible la conciliació de la vida familiar i laboral de les treballadores i treballadors.

En acabar la protesta reivindicativa pels carrers de Palma, a la plaça de Porta Santa Catalina es va llegir un manifest unitari que criticava la violència de gènere, "l?ofensiva  de la ultradreta política amb la reforma de l'avortament?, les retallades en educació "que posen en risc l'educació pública i que minven la igualtat d'oportunitats i la reducció de l'ensenyament de matèries com la de ciutadania, educació sexual i reproductiva? i es defensà l'educació i el treball social preventiu com a eines "contra el masclisme i la violència que continua afectant les dones?.